Tiedonvälitys Y-Hankinnan asiakkaille ja sidosryhmille: Sähköiset uutiskirjeet, sähköpostiviestit, ohjeistukset ja suositukset asiakkaille, kilpailutuksiin osallistuville yrityksille sekä muille sidosryhmille.
- Asiakaspalvelun tuottaminen ja Y-Hankinnan palvelutarjooman kehittäminen.
- Asiakassuhteen, asiakaspalvelun ja niihin liittyvän viestinnän hoitaminen, kehittäminen ja seuranta kuten asiakaspalautteen ja asiakkaan tyytyväisyystietojen kerääminen ja käsittely.
- Väärinkäytösten ja ongelmatilanteiden ehkäisy ja selvittäminen.
- Hankintojen valmistelu yhteistyössä eri sidosryhmien kanssa
- Laskutus ja palkkioiden maksu.
- Y-Hankinnan omien sopimuksien hallinta.
Henkilötietojen käsittelyn ensisijaisena oikeusperusteena on Y-Hankinnan oikeutettu etu, joka perustuu Y-Hankinnan ja asiakasorganisaation väliseen asiakassuhteeseen tai asiakasorganisaation edustajan antamaan toimeksiantoon tai sidosryhmäorganisaation ja -henkilön suhteeseen rekisterinpitäjään.
Silloin, kun nämä perusteet eivät täyty, henkilötietoja voidaan käsitellä asiakasorganisaation edustajan yksiselitteiseen suostumukseen perustuen.